Zasady skutecznej sprzedaży na Allegro
Handel wysyłkowy to działalność, która przyciąga wiele osób.
Bardzo często to właśnie sprzedaż przez Internet jest przedmiotem pierwszej działalności gospodarczej.
Dzieje się tak dlatego, że rozpoczęcie takiego biznesu nie wymaga bardzo dużych inwestycji na wstępie ani posiadania konkretnego wykształcenia czy uprawnień.
Myli się jednak każdy, kto sądzi, że internetowa sprzedaż jest łatwym zajęciem.
Aby móc odnieść sukces na tym polu trzeba przestrzegać kilku ważnych zasad.
Czy warto sprzedawać na Allegro?
Fachowcy od sprzedaży internetowej podkreślają, że najbardziej optymalną formą jest posiadanie własnego sklepu internetowego.
Niestety początkujących sprzedawców zwykle nie stać na posiadanie swojego sklepu a zwłaszcza na jego pozycjonowanie, które jest koniecznym warunkiem pozyskiwania klientów.
W tej sytuacji początkujący przedsiębiorcy poszukują innych miejsc w sieci, gdzie można prowadzić sprzedaż.
Wybór prawie zawsze pada na Allegro.pl czyli największą platformę sprzedażową w polskim Internecie.
Działa tutaj przeszło 100 tys. sprzedawców a sam serwis jest odwiedzany każdego dnia przez kilka milionów potencjalnych nabywców.
Allegro daje więc sprzedawcom dostęp do dużego rynku odbiorców i zapewnia naprawdę skuteczną promocję.
Co należy zrobić przed otwarciem firmy wysyłkowej?
Zanim otworzymy działalność powinniśmy dokładnie zbadać rynek.
Gdy mniej więcej wiemy, co chcemy sprzedawać sprawdzamy czy jest popyt na dany produkt, jak wygląda konkurencja, ceny.
Gdy badanie daje obiecujące wyniki należy jak najszybciej poszukać dobrych dostawców.
Zanim firma zostanie otwarta należy też zastanowić się, gdzie będzie prowadziła działalność i kto będzie wysyłał paczki.
Wiele takich firm na początku działa bez konieczności wynajmowania osobnego lokalu.
Nie brakuje więc biznesów, które prowadzone są w domach i mieszkaniach.
Należy jednak pamiętać, że jest to możliwe jedynie przy drobnym asortymencie.
Zawsze trzeba mieć na uwadze, że towar trzeba będzie gdzieś magazynować a oprócz tego potrzebne będzie miejsce na materiały do pakowania.
Jakie formalności wiążą się ze sprzedażą na Allegro?
Aby działać legalnie trzeba otworzyć działalność gospodarczą.
Rejestrujemy ją więc w odpowiednich urzędach, zakładamy rachunek bankowy, wyrabiamy sobie pieczątkę.
Sprzedawca biznesowy na Allegro powinien działać w ramach rachunku bankowego dla przedsiębiorców – https://centrumbankowosci.pl/konta-firmowe-online/
Tutaj również trzeba się zarejestrować. W ramach weryfikacji przesyła się skany dokumentów albo portal prosi o wykonanie przelewu weryfikującego.
Jak zacząć działać?
Gdy mamy już zakupiony towar powinniśmy stworzyć dla niego profesjonalne oferty.
Przede wszystkim robimy ładne i czytelne zdjęcia oraz dodajemy wyczerpujące opisy, pisane językiem korzyści.
Zanim wyznaczymy ceny warto sprawdzić, jak to wygląda u konkurencji.
Musimy mieć też ogólny plan na to, jak będziemy wysyłać zamówienia. Warto proponować klientom jak najwięcej rodzajów wysyłek.
Jak przebiega sprzedaż na Allegro?
Sprzedaż na Allegro jest w dużej mierze zautomatyzowana. Oznacza to, że dzieje się ona po części bez naszego udziału.
Klient może zamówić przedmioty w najmniej spodziewanym momencie, na przykład w nocy.
Jednocześnie trzeba mieć na uwadze, by zawsze mieć na stanie oferowaną ilość przedmiotów.
Przy sprzedaży otrzymujemy mail z informacją o transakcji. Pieniądze są na naszym koncie już następnego dnia.
Staramy się więc jak najszybciej spakować przesyłkę, dołączamy paragon, drukujemy etykietę naklejamy i samodzielnie zawozimy paczki na pocztę, do paczkomatu lub czekamy na umówionego kuriera, który odbierze je z firmy.
Od czego zależy dobra sprzedaż na Allegro?
Każdy sprzedawca musi być świadomy tego, że na tak dużym portalu konkurencja jest ogromna.
Często mimo wystawienia wielu ofert przedmioty nie sprzedają się i są bardzo rzadko oglądane.
W takiej sytuacji zwykle konieczne jest wykupienie dodatkowego promowania, bo klienci po prostu nie widzą naszej oferty w gąszczu innych.
To czy dany przedmiot będzie popularny zależy przede wszystkim od dobrych zdjęć i opisów, od ceny, od rodzajów wysyłek a także od opinii jakie ma sprzedający.
Warto być solidnym w obsłudze klientów, bo wszystko to znajduje odzwierciedlenie w ocenach. Gdy są słabe wyświetlamy się dużo gorzej.
Klienci zwracają uwagę na zgodność przedmiotu z opisem, czas wysyłki czy możliwość skontaktowania się z firmą.
Znaczenie wysyłki przedmiotów
Wielu sprzedawców nie docenia znaczenia wysyłki przedmiotów i robi to niedbale.
Na rynku działa bardzo dużo firm kurierskich dlatego warto wybierać do współpracy te najsolidniejsze.
Klientom należy zaoferować możliwość wyboru kuriera, odbioru osobistego w punkcie oraz paczkomatu. W przypadku małych przedmiotów dobrze jest mieć także pocztę.
Działa ona bardzo wolno ale z uwagi na niskie koszty klienci często takie przesyłki wybierają. Błędem jest także nieudostępnianie przesyłek za pobraniem.
Korzystają z nich osoby bez rachunków bankowych oraz takie które mają daleko do stacjonarnych punktów bankowych.
Nie brakuje też klientów, którzy boją się wykonać przelew z góry i wolą płacić przy kurierze.
Przesyłki zawsze powinny być nadawane niezwłocznie i należy dbać o to, by były solidnie zapakowane.
Oszczędności na tym polu potrafią się mścić, bo klient, który otrzyma uszkodzony towar z pewnością go zwróci.
To byłyby najważniejsze zasady skutecznej sprzedaży na Allegro. Nie gwarantują one oczywiście w 100% powodzenia, ale znacząco zwiększają szanse rozwoju biznesu.